Bowen - vakantie vieren op een zeer idyllische plek

Bowen: vakantie vieren op een zeer idyllische plek

14 apr 2021 | Australië
Foto: Bowen - vakantie vieren op een zeer idyllische plek

Terwijl we de beelden van Magnetic Island nog op ons netvlies hebben staan, reizen we vanaf Townsville verder zuidwaarts richting Bowen. Normaal gesproken zouden we dit met een huurauto hebben gedaan, maar aangezien er bij het boeken geen huurauto meer te krijgen was, moesten we dit stuk met de bus afleggen. Maar voor de afwisseling is het ook een keer leuk om met een Greyhound bus te reizen. In deze blog ontdek je het bijzondere Bowen, Noord-Queensland’s oudste plaats.

Onze route door Noord-Queensland

Na een busrit van een kleine 3 uur kwamen we aan bij de bushalte in Bowen. Aangezien het zondag was waren de winkels en bedrijven die er gevestigd zitten allemaal dicht, waardoor het een uitgestorven gevoel gaf. Vanaf het busstation namen we een taxi naar ons verblijf. Veel taxi’s waren er niet, we moesten dus eerst even wachten totdat de mensen voor ons waren weggebracht.

Whitsunday Sands Resort

Na 10 minuten met de taxi kwamen we aan bij Whitsunday Sands resort. Een verblijf waar ik erg naar uit keek, de recensies waren erg goed namelijk en de foto’s zagen er ook veelbelovend uit.

De eigenaresse die ons verwelkomde was een vrolijke tante die graag een praatje en lolletje maakt. Bij het vragen naar restaurants in de buurt merkten we al meteen dat het aanbod aan restaurants niet heel groot is. Maar dat was voor ons geen probleem, want met een Chinees restaurant in de buurt kwamen wij deze dag wel door. Na het inchecken kregen wij de sleutel van onze kamer en bij binnenkomst schoten we meteen in een enthousiaste modus. Wat een uitzicht hebben we!!!

Ons balkon met uitzicht op de kust - Bowen
Ons balkon met uitzicht op de kust
Prachtig uitzicht op een privé baaitje van het resort

Hoewel de kamer en de badkamer misschien wat gedateerd aanvoelen, maakt het balkon met uitzicht het helemaal goed. Ik begon dan ook meteen tientallen foto’s te maken, want de dag erna gingen we weer verder reizen.

Ons uitzicht met daglicht
Ons uitzicht tijdens de zonsondergang
Het zonnetje zakt langzaam in het water - Bowen
Het zonnetje zakt langzaam in het water
Wanneer de zon onder is

De omgeving

In Bowen moet je in ieder geval niet teveel levendigheid verwachten. Het is een plek waar Australiërs heen gaan om helemaal tot rust te komen. Zo zie je mensen een duik nemen in de zee, heerlijk langs de kant zitten en relaxen bij hun accommodatie. Oftewel: echt vakantie!

Australiërs nemen een duik in zee
Een wandeling maken langs de kust - Bowen
Een wandeling maken langs de kust
Het baaitje voor onze accommodatie
Martin geniet van de omgeving in Bowen

Het uitzicht vanaf ons balkon was al schitterend, maar wanneer je langs de kust loopt zie je helemaal hoe wonderschoon dit gebied is. Er zijn verschillende baaitjes en aan de rechterkant vind je een heuvel met rotsen waar de zon mooi op schijnt.

Een groot stuk van de kust bestaat uit heuvels met rotsen
Pas wel altijd op met zwemmen voor stingers - draag voor de zekerheid een wetsuit
Pas wel altijd op met zwemmen voor stingers (draag voor de zekerheid een wetsuit)
Uitzicht op andere appartementen

Horseshoe Bay Cafe

Hoewel we in Bowen erg gewend waren aan de rust en het klotsende zeewater, hoorden we tijdens onze wandeling door het plaatsje toch muziek op de achtergrond. Hoe dichterbij we bij Horseshoe Bay Cafe kwamen, hoe luider de muziek klonk. Het bleek een liveoptreden te zijn van een local. En zoals je misschien wel weet, zodra er livemuziek is ben ik van de partij. Het was niet zomaar een zangeres, eentje met een gouden keeltje, want wanneer ze Respect van Aretha Franklin begint te zingen laat ze echt horen wat ze allemaal in huis heeft.

Livemuziek bij Horseshoe Bay Cafe - Bowen
Livemuziek bij Horseshoe Bay Cafe

Haar stem galmde denk door heel Bowen heen, haha. Helaas hadden we maar 3 nummers kunnen horen, omdat ze al eerder op de middag was begonnen. Ze kwam dan ook even naar ons toe met de vraag: waarom zijn jullie hier zo laat? Ja, dat vroegen wij onszelf ook al af! 😉

Onderweg naar Horseshoe Bay Cafe

Het Horseshoe Bay Cafe is een hele sfeervolle plek, wat op een heel mooie locatie ligt. Je kunt hier koffie drinken, bier of een cocktail, maar ook uitgebreid ontbijten of lunchen. Wij hebben hier voordat we weer vertrokken uit Bowen ook heerlijk ontbeten.

Het strand bij Horseshoe Bay Cafe

Coastal walks

Wie wat meer tijd in Bowen heeft dan wij hadden kan ook gaan hiken in de omgeving. Er zijn namelijk verschillende mooie wandelroutes en uitkijkpunten in Bowen. Bekijk hier alle wandelroutes

Wandelen bij Bowen

Over Bowen

Bowen is een plek voor vakantiegangers, mensen die tot rust willen komen. Als je van bruisende plekken houdt kun je Bowen het beste overslaan. Ik had zelf deze overnachting niet willen missen, vooral door het indrukwekkende uitzicht wat wij hadden vanaf onze accommodatie. De zonsondergang was echt schitterend en ook de rust die er hing was erg fijn.

Reisvideo over Bowen

1. Reisblogger Jesper

Auteur

De wereld ontdekken is iets wat ik graag doe. Mijn liefde voor reizen is dan ook groot. Andere culturen ontdekken, verrast worden door indrukwekkende landschappen, I love it! Ik ben graag op pad, met mijn camera in mijn handen, om daarna thuis te kunnen komen met mooie reiservaringen, die ik graag via deze reisblog met jou deel. Reis je met mij mee?