Mijn 5 favoriete reisfoto’s en het verhaal erachter

Mijn favoriete reisfoto's en het verhaal erachter!

Na het terugkomen van een mooie reis heb ik vaak duizenden foto’s die ik moet gaan sorteren. Het grappige is dat er vaak een paar foto’s direct uitschieten waarmee je zeg maar het meeste hebt. Dit zijn de pareltjes. Ik heb speciaal voor jullie 5 reisfoto’s uitgekozen waar ik het meeste mee heb en waar het mooiste verhaal achter zit. Enjoy!

1. Cuba Viñales-vallei

Cuba Viñales-vallei

Cuba stond heel hoog op mijn bucketlist. Al jaren lang wilde ik zo snel mogelijk naar dit bijzondere land. In 2011 was het zover. Ik ging Cuba ontdekken. Met een fly-drive reis samen met reporter Martin ging ik op avontuur door Cuba. We begonnen in Havana wat een hele sfeervolle maar vooral ook muzikale stad is. Na een paar dagen Havana was het tijd op richting de vallei te rijden. Ik had werkelijk geen idee wat ik moest verwachten, aangezien ik bewust nog niet teveel heb opgezocht. Ik wilde in het land zelf verrast worden. Eenmaal aangekomen bij de Viñales-vallei viel mijn mond open van verbazing. WOW! Dit is zo prachtig. Niet wetende dat ons uitzicht vanaf de kamer nóg mooier is. Op de foto zie je ons balkon waar we menig keer het woord ‘WOW’ hebben laten vallen. Ik ga zeker nog een keer een fotoboek maken waar ik al mijn mooiste reisfoto’s in ga plaatsen. En deze krijgt een mooi plekje in het fotoboek.

2. Indonesië – treinreis Bandung naar Yogyakarta

Treinreis Jogjakarta naar Bandung

Treinreis Bandung richting Yogyakarta

De eerste rondreis die ik met een groep heb gemaakt was naar Indonesië in 2010. Het was ook meteen de eerste keer Azië voor mij. Deze prachtige reis heeft echt mijn ogen geopend. Ik ben na terugkomst en tijdens de reis heel anders naar mijn eigen land gaan kijken. Wat hebben wij het dan goed hier in Nederland. Tijdens een treinreis van Yogyakarta richting Bandung gingen helemaal mijn ogen open. Op een gegeven moment staan wij stil bij een station en komen vrouwen met kinderen heel hard aangerend. Ze zijn op zoek naar eten en speelgoed voor hun kinderen. Wij hadden wat Nederlands snoep meegenomen en uitgedeeld, waar ze erg blij mee waren. Als ik deze foto zie dan zie ik die treinreis weer helemaal voor me. Erg bijzondere ervaring en mooie reisfoto!

3. Relaxen op Pangkor na een indrukwekkende rondreis

Relaxen op Pangkor na een indrukwekkende rondreis door Maleisië

Na een indrukwekkende rondreis door Singapore, Maleisië en Borneo was het eindelijk tijd voor wat rust. We gingen namelijk naar een eiland toe, genaamd Pangkor. Geen idee of het de juiste keuze was, aangezien de meeste mensen naar het toeristische Langkawi gaan. Dit wilde wij juist niet, wij wilde echt de rust gaan op zoeken. Én of het gelukt is! Wat een heerlijk relaxt eiland is dit zeg. Het eiland staat bekend om zijn vele wilde apen en prachtige neushoornvogels die rondvliegen. Op de foto zie je mij voor het eerst op het strand liggen en met veel verbazing om mij heen kijken. Wat is het hier mooi!!

4. Onverwachtse ontmoeting met de natuur in Ierland

Onverwachtse ontmoeting met de natuur in Ierland

Dat Ierland naast gezellige steden ruige natuur heeft wist ik. Maar dat ik zo enthousiast zou worden had ik van te voren niet verwacht. Na 2 drukke, maar oh zo gezellig dagen in Dublin, werd het tijd om de natuur te gaan ontdekken. Met de auto reden wij (reporter Martin en ik) richting de omgeving Glendalough. Wat het weekend zo bijzonder maakte was dat het gewoon 4 dagen lang zonnig was. Dat is echt uitzonderlijk voor Ierland. Toen we aankwamen bij het park werk ik zo verrast door de natuur in combinatie met het mooie weer. Wat een prachtige omgeving is dit. Op de foto zie je het gebied wat we als eerste tegenkwamen tijdens de wandeling. Het was werkelijk waar net een schilderij.

5. Tweede keer in het prachtige Australië

Hostel vlakbij Hydepark in Sydney

Ok, dit is waarschijnlijk mijn lelijkste foto ooit die ik geplaatst heb op Liefde Voor Reizen, maar het heeft gelukkig heel veel mooie herinneringen. Hier zie je namelijk het eerst hostel waar ik verbleef tijdens mijn tweede reis in Australië. Toen ik het vliegtuig uitstapte was ik zo blij als een kind, alleen was het avond en moest ik helaas meteen mijn bed in om meteen in het goede dagritme te komen. Die nacht was voor mij erg kort, ik was om 5.00 uur namelijk al klaarwakker door mijn jetlag. Dit vond ik totaal niet erg, ik wilde namelijk zo snel mogelijk douchen, ontbijten en de stad gaan verkennen. Wat had ik daar zin in zeg! Als ik terugdenk aan dat moment lig ik nog steeds in een deuk, maar misschien gebeurt het de derde keer wel weer. Wat een fijn land is Australië. Op dit moment ben ik bezig met het maken van een fotoboek van Australië via Fotofabriek.nl. Ik kan niet wachten om deze in huis te hebben.

Vorige maand heb ik voor mijn zus een fotoboek gemaakt voor haar familie reis naar Parijs. Het boek heb ik deze week ontvangen. Hij is erg mooi geworden, ik ben erg benieuwd hoe ze gaat reageren. Deze foto met de dochters gaat vast haar favoriet worden 🙂

Fotofabriek fotoboek - Disneyland parijs

Fotofabriek fotoboek – Disneyland Parijs

Vraagje. Wat is jouw favoriete reisfoto? en wat is jouw verhaal erachter?

1. Auteur

De wereld ontdekken is iets wat ik graag doe. Mijn liefde voor reizen is dan ook groot. Andere culturen ontdekken, verrast worden door indrukwekkende landschappen, I love it! Ik ben graag op pad, met mijn camera in mijn handen, om daarna thuis te kunnen komen met mooie reiservaringen, die ik graag via deze reisblog met jou deel. Reis je met mij mee?