Review: Bluetooth Attitude oordopjes van Cellularline

Als reis- en muziekliefhebber was ik al maanden op zoek naar de perfecte oordopjes. Jarenlang heb ik mijn muziek tijdens het reizen geluisterd met normale oordopjes. Het grootste probleem was telkens dat de draadjes door elkaar gingen. Ook het geluid kon veel beter. Na de simpele oordopjes was ik overgestapt op een koptelefoon, waarmee het geluid in ieder geval stukken beter was. Toch bleef het een strijd met het draad. Tijd om op zoek te gaan naar goede bluetooth oordopjes.

Bluetooth Attitude oordopjes

Via mijn mail kreeg ik een persbericht binnen over de Bluetooth Attitude oordopjes van Cellularline. Deze oordopjes zien er prachtig uit en zijn in mijn ogen een zeer betaalbaar model. Ik mag ze dan ook van Cellularline gaan testen. Hierbij mijn review.

Chique uitstraling

Al direct bij het uitpakken valt mij op dat het in een chique rond doosje zit. Dit is super handig als je ze wilt meenemen op reis, zo raak je de bluetooth oordopjes niet snel kwijt. Het doosje fungeert ook als oplaadstation. Aan de buitenkant zit een USB input waarmee je ze kunt opladen. Dit kan eenvoudig met het USB stekkertje via je laptop of computer.

Eenvoudig op te laden via USB
Eenvoudig op te laden via USB

Accessoires

Naast het ronde doosje worden er ook 10 extra dopjes meegeleverd die je op de oordopjes kunt bevestigen. Deze verschillen ook in formaat, mochten de grote oordopjes niet helemaal passen, kun je ook een kleiner formaat erop plaatsen.

De meegeleverde extra accessoires
De meegeleverde (extra) accessoires

Het geluid

Tijd voor de echte test: het geluid. Dit is natuurlijk het belangrijkste, aangezien ik graag mooie muziek wil horen tijdens het reizen. Nadat ik de oordopjes helemaal had opgeladen (wat zo’n 1,5 uur duurde ongeveer) plaatste ik ze in mijn oren en activeerde ik ze door tegelijk op beiden knopjes op de oordopjes te klikken.

De oordopjes
De oordopjes

Als je de bluetooth oordopjes hebt opgeladen kun je er 2,5 uur mee luisteren. Na een korte left & right test zet ik de bluetooth op mijn telefoon aan en ga ik naar mijn Spotify playlist om mijn muziek op te zetten.

Na de eerste 5 seconden ben ik al erg positief verrast. Het geluid is heel goed en ik hoor de muziek zoals ik het graag wil horen. De bas en hoge tonen zijn goed in balans en de omgeving is qua geluid volledig verdwenen. Het is heel fijn om muziek te kunnen luisteren zonder snoertjes. Of de oortjes ook goed blijven zitten tijdens het hardlopen weet ik niet, maar ze zijn wel IPX5-gecertificeerd, en moeten daarom tegen regen en zweet kunnen.

Conclusie

Ik kan de Bluetooth Attitude oordopjes van Cellularline zeer aanraden als je op zoek bent naar goede draadloze oordopjes en niet de hoofdprijs wilt betalen. Voor 79 euro heb je goede oordopjes waar je lang van kunt genieten. Ook tijdens het reizen is dit een heel handige gadget, zodat je zonder snoertjes muziek kunt luisteren bijvoorbeeld in het vliegtuig.