Nieuw-Zeeland lanceert campagne: stop met die influencerfoto’s!
Op de top van Roys Peak in Nieuw-Zeeland - Foto: Nadeche
Je hebt het waarschijnlijk wel eens gezien tijdens het reizen: van die mega lange rijen met toeristen die aan het wachten zijn om een foto te kunnen maken op een bepaalde plek. Een trend waar veel reizigers zich aan storen. Ook de Kiwi’s hebben het helemaal gehad met deze inspiratieloze foto’s van influencers. Nieuw-Zeeland komt daarom nu met een campagne die toeristen aan moet zetten tot creativiteit. „Reis alsjeblieft niet onder sociale invloed”, luidt de slogan.
Met de komische campagne ‘Travelling Under The Social Influence’ (‘Reizen Onder Sociale Invloed’) wil Nieuw-Zeeland toeristen nu aansporen om ook eens wat minder bekend terrein te verkennen. De toerisme branche in Nieuw-Zeeland wil mensen bewust maken van de clichés. Op social media krioelt het van dezelfde soort foto’s van toeristen, zoals de geposeerde kiekjes op de top van Roys Peak.
Poseren op Roys Peak
The social media queue pic.twitter.com/hRj6kBXypS
— Lukas Stefanko (@LukasStefanko) November 25, 2018
Een paar jaar geleden ging bovenstaande foto viraal waarop te zien was dat honderden mensen aansloten in de rij om allemaal dezelfde reisfoto te kunnen maken op de berg. “Er zijn zoveel andere ongelofelijke dingen te doen in Nieuw-Zeeland, die verder gaan dan de trends op social media”, aldus manager van Toerisme Nieuw-Zeeland Bjoern Spreitzer tegen nieuwssite Stuff.
Bekijk de campagne
Wat vind jij van deze campagne?
redactie
De redactie van Liefde voor Reizen schrijft dagelijks over de laatste reistrends en andere inspirerende onderwerpen op reisgebied. Volg ons ook op social media.