Shortstories

Shortstory: Rennen met een stapel biljetten om naar huis te kunnen gaan.

Rennen met een stapel biljetten om naar huis te kunnen gaan

We waren lekker op tijd vertrokken richting Kilimanjaro Airport. Het was de laatste dag van mijn reis en morgen zou ik na 4 maanden mijn vrienden en familie weer zien. Eerst een binnenlandse vlucht en dan terug naar Mokum. Op het vliegveld keken we uit... Lees meer...
Excursie naar Theth (Albanië)

Een ca. 25-jaar oud oranje Mercedes-busje komt ’s morgens de camping in Skohder oprijden. Op het dak zijn een tafel, een stapel plastic schroten en diverse kratten vastgesjord.In het interieur zitten behalve de chauffeur zo’n 12 Albanezen. Ingeklemd tussen de zwetende Albanezen gaan we op... Lees meer...
Shortstory: gebeten door een wolf?!

Gebeten door een wolf?!

Vandaag is het dan eindelijk zover: we gaan de berg beklimmen waar we al een paar dagen tegenaan keken! Het grote Christusbeeld dat vanaf hier beneden zo klein lijkt, zal ons uiteindelijke doel zijn en de weg er naartoe één groot avontuur! Al snel werden... Lees meer...
Strandkleding kopen in Yogyakarta

In april verbleef ik een week in Java en een week in Bali. Op zoek naar geschikte strandkleding, bezocht ik een kledingwinkel in de Mall van Yogyakarta. Ik vond daar een prachtig Javaans kleed: wijd en makkelijk met kleurrijke tekeningen. Dat leek ideaal voor op... Lees meer...
Shortstory over Montenegro

Lost in Translation – Van Slovenië naar Macedonië.

Na meer dan 1200 kilometer gelopen te hebben, kom ik aan bij een hotel in Montenegro. Ik val op tussen de weinige andere gasten: ik ben alleen en zie er shabby uit in mijn versleten hikers' outfit. Terwijl ik aan mijn blog op de gasten-computer... Lees meer...
Twee vakantieheren in de trein tussen Gent en Mechelen

Op de trein tussen Gent en Mechelen stappen twee vakantieheren op. De ene draagt een zomerhoed, de ander een gekleurde zonnebril. Ze gaan verspreid zitten, met het gangpad tussen hen in, omdat meneer Zonnebril een loopwagen heeft. Dat parkeert hij naast zijn en mijn voeten.... Lees meer...
Onhandige situatie op een mooi klein Grieks eilandje

Ik word wakker met pijn, kortademigheid en algehele malaise. Mensen vragen zich vaak af of het wel een goed idee is om zulke lange reizen te maken met deze chronische ziekte. Ik snapte dat nooit zo. Natuurlijk is het het risico waard! Maar nu zit... Lees meer...
Shortstory: Opgejaagd door verhalen in Berlijns verlaten pretpark

Opgejaagd door verhalen in Berlijns verlaten pretpark

Toen wij 2 jaar geleden voor het laatst naar Berlijn afreisden kregen we van te voren de tip om eens het verlaten pretpark; Spreepark op te zoeken. Vol interesse gingen we op zoek naar informatie en al snel lazen we verschillende verhalen over een hermetisch... Lees meer...
Spannende overnachting in Jeep in Argentinië

Met onze omgebouwde jeep zijn we onderweg naar het Noorden van Argentinië. Het wordt donker en we besluiten onderweg te stoppen voor de nacht aan een verlaten boerenwegel. Na een lekker avondmaal gaan we slapen, wat is het hier vredig! In het holst van de... Lees meer...
Shortstory over Paraguay - door Mindofahitchhiker.com

Mijn laatste dag liften in Paraguay

Op mijn laatste dag liften in Paraguay had ik nog 120 kilometer te gaan naar de grens met Bolivia. Het is de regio van Gran Chaco, waar weinig mensen wonen en de weg zo slecht is, dat men liever via Argentinië naar buurland Bolivia gaat.... Lees meer...
Shortstory Livinglienlife

Het kenmerkende geluid van de man op de scooter op Bali

Mijn man en ik waren precies zes maanden samen toen we een rondreis maakten over Bali. We besloten deze 'mijlpaal' te vieren in een luxe hotel dat middenin de rijstvelden lag. We waren net een paar dagen op Bali en we hadden het idee dat... Lees meer...
Shortstory: hele rit in Cuba Amy Winehouse op de radio

Heel de rit in Cuba Amy Winehouse op de radio

In 2011 ging ik samen met reporter Martin richting Cuba voor een onvergetelijke muzikale reis. Tijdens onze reis reisden wij regelmatig met de auto van de ene naar de andere plaats. In de auto zat een oude radio waarbij we prima Cubaans muziek konden ontvangen. Dit... Lees meer...