Zoek
Sluit dit zoekvak.

GetYourGuide review: onze ervaringen en tips

Review GetYourGuide

Review GetYourGuide

Inhoudsopgave

GetYourGuide Review – Tijdens een rondreis vinden wij het altijd leuk om nog meer van de omgeving te kunnen zien. Daarom boeken wij regelmatig tours of activiteiten waarbij we met een lokale gids op pad gaan om meer over een plek te weten te komen. Een stukje geschiedenis, culturele ervaringen en verhalen over een land of plek. De laatste jaren boeken wij regelmatig onze excursies via GetYourGuide, een van de grootste partijen van dit moment als het gaat om tours en activiteiten. In deze blog vertellen wij meer over GetYourGuide en wat de voor- en nadelen zijn van boeken via GetYourGuide. Lees onze uitgebreide review over GetYourGuide nu.

Over GetYourGuide

GetYourGuide is een online reisorganisatie die actief is in meer dan 170 landen. Het bedrijf is opgericht in 2009 en biedt reizigers over de hele wereld de mogelijkheid om activiteiten, rondleidingen en excursies te boeken. Op de website van GetYourGuide kunnen reizigers verschillende activiteiten en tours boeken, zoals sightseeing tours, culinaire tours, wandeltochten, avontuurlijke activiteiten en meer. Het bedrijf werkt samen met lokale touroperators en gidsen om een breed scala aan reiservaringen aan te bieden.

Is GetYourGuide betrouwbaar?

Wij begrijpen heel goed dat je pas een tour gaat boeken als je 100% zeker bent of een partij betrouwbaar is. Uit eigen ervaring kunnen wij vertellen dat wij nog nooit problemen hebben gehad met GetYourGuide. In verschillende landen hebben wij tours geboekt via de website van GetYourGuide, zoals in Schotland, Griekenland, Nieuw-Zeeland en Australië. Alle tours waren bij ons goed geregeld en we hebben nooit vervelende ervaringen ervaren. Dit is puur op de service van GetYourGuide gericht en niet op de tour zelf, want die diensten worden verleend door de touroperator zelf. Kijk daarom ook altijd goed bij het boeken van een tour via GetYourGuide naar de reviews over de tour zelf. Wij boeken over het algemeen alleen tours die goed scoren en genoeg reviews hebben.

Dit zeggen andere reizigers over GetYourGuide

Als we kijken naar de reviews op Trustpilot zien we dat veel mensen positief reageren. Maar liefst 70% van de reviews scoort 5 sterren van de ruim 32.000 beoordelingen. Ook de app van GetYourGuide in de App Store doet het goed en scoort een 4.9 van de 5 sterren. De app bevat 100.6K stemmen. Als we kijken naar de negatieve beoordelingen op Trustpilot zien we dat het support team van GetYourGuide wel adequaat reageert en in ieder geval direct support aanbied om problemen op te lossen.

De voordelen van GetYourGuide

Dit vinden wij de voordelen van het boeken van tours via GetYourGuide:

Groot aanbod aan tours

Een groot voordeel aan GetYourGuide is dat de website een groot aanbod heeft aan tours en activiteiten. In meer dan 170 landen kun je tours boeken met verschillende lokale gidsen. Het grote aanbod zorgt ervoor dat je veel keuze hebt en ook kunt filteren op prijs en de duur van een activiteit. Ook komt het vaak voor dat je verschillende tours met verschillende opties kunt boeken. Zo heb je bijvoorbeeld boottochten die je in de ochtend, maar ook tijdens zonsondergang kunt doen. Zo kun je als reiziger de perfecte tour vinden die goed aansluit bij jouw reisschema.

Gebruiksvriendelijke website

Nog een groot voordeel van GetYourGuide is dat een tour in no time geboekt is. De website is lekker overzichtelijk waardoor je snel de perfecte tour of activiteit gevonden hebt. Bij het boeken van een tour kun je vaak ook aangeven welke tijd je een tour wilt doen. Tours kunnen ook via de app geboekt worden, dit werkt nog sneller dan de website. Na het boeken ontvang je een bevestigingsmail, bewaar deze altijd goed.

Betrouwbare partners

GetYourGuide werkt met betrouwbare partners en streeft ernaar om alleen de beste tours en activiteiten aan te bieden. Doordat reizigers achteraf een review kunnen achterlaten kun jij als boeker direct lezen wat andere reizigers over een tour zeggen. Hierdoor krijg je een goed beeld van een tour of activiteit en krijg je een idee wat je kunt verwachten. Door de vele reviews kun je ook in een oogopslag zien wat de meest populaire en best beoordeelde tours zijn.

Je kunt overal boeken

Een van de grote voordelen is dat je overal kunt boeken. Je hebt alleen een telefoon nodig en internet. Je hoeft dus niet extra vroeg in de ochtend in de rij te gaan staan bij een loket om je tickets te kopen, maar kunt relaxt vanuit je hotelkamer de tours vergelijken en boeken.

Gratis annuleren binnen 24 uur

Voor de meeste van hun tours en activiteiten geldt een 24-uurs gratis annulering beleid, wat betekent dat je de boeking tot 24 uur voor aanvang van de activiteit kunt annuleren en een volledige terugbetaling ontvangt. Maar kijk altijd goed naar de voorwaarden van de tour, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

De nadelen van GetYourGuide

Dit vinden wij de nadelen van het boeken van tours via GetYourGuide:

Prijzen kunnen hoger zijn

De prijzen van activiteiten en tours op GetYourGuide kunnen soms hoger zijn dan wanneer je direct bij een lokale aanbieder boekt. Dit heeft te maken met het feit dat GetYourGuide een commissie krijgt bij elke boeking, hierdoor kunnen de prijzen hoger zijn.

Geen directe communicatie met de lokale gids

Bij het boeken van een tour is er geen directe communicatie met de lokale gids, aangezien GetYourGuide een tussenpartij is. Dit kan problemen opleveren als er wijzigingen zijn in de boeking die niet via het platform van GetYourGuide kunnen worden opgelost.

Tips bij het boeken via GetYourGuide

Let bij het boeken van je tours en activiteiten op de volgende dingen:

Lees de omschrijving altijd goed door

Lees altijd goed de beschrijving door van de tour of activiteit, zodat je ziet wat inbegrepen is en wat niet. En kijk ook altijd goed hoe laat je verwacht wordt bij een tour. Bij sommige tours of activiteiten willen ze graag dat je iets eerder arriveert omdat je bijvoorbeeld nog instructies te horen krijgt of eerst nog met ander vervoer naar het vertrekpunt moet reizen. Ook kun je soms uit de beschrijving en reviews al halen of het gaat om een grote groep of dat de tour bijvoorbeeld met een privé gids is.

Print je tickets voor de zekerheid uit

Bij het boeken van tours via GetYourGuide ontvang je altijd een bevestigingsmail en de tickets van de tour. Hoewel het tonen van de online tickets vaak al voldoende is, raden wij wel aan om de tickets voor de zekerheid uit te printen. Stel dat je jouw telefoon vergeet, leeg is, of de tickets niet online kunt aantonen, dan heb je altijd de tickets nog bij de hand.

Deze tours en activiteiten raden wij aan

De afgelopen jaren hebben wij verschillende tours geboekt via GetYourGuide. Deze kunnen wij aanraden:

Persoonlijke tips over het boeken van tours

Fietsen op Rottnest Island
Fietsen op Rottnest Island, Australië

De afgelopen jaren hebben we veel ervaring opgedaan bij het boeken van tours. Misschien is het daarom leuk om wat persoonlijke tips te geven waar wij op letten als wij een tour boeken.

Tijdsduur van een tour bepalen

Je hebt bij websites zoals GetYourGuide vaak meerdere mogelijkheden voor een tour. Zo zijn er tours die bijvoorbeeld 3 uur duren, maar heb je ook een langere versies van een halve tot volle dag. Persoonlijk vinden wij het altijd fijn als een tour niet al te lang duurt, zodat het niet saai gaat worden. Maar een té korte tour kan ook weer een teleurstelling zijn. Probeer daarom qua tijd er een beetje tussenin te zitten.

Ga voor een ochtendtour en win tijd

Ook is het verstandig (als die mogelijk er is) om bijvoorbeeld een tour in de ochtend te doen, zodat je de rest van de middag / avond nog lekker vrij te besteden hebt. In de ochtend ben je vaak ook een frisser. En met een ochtendtour hoef je niet te wachten tot ’s middags.

Let op de reviews

Voordat wij tours boeken letten wij eerst altijd goed op de review. Wat zeggen andere reizigers over een bepaalde tour en spreekt het mij aan wat andere reizigers hebben ervaren. Bij het lezen van de reviews kun je al van te voren een aardig beeld krijgen over een tour en wat je staat te wachten. Mocht je na het lezen van de review nog vragen hebben, dan kun je altijd de betreffende partij contacten hierover.

10% korting op je volgende tour

Wil jij extra korting op je tour? Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief van GetYourGuide en krijg bij de volgende boeking 10% korting. Meld je nu aan en ontvang de kortingscode in je inbox.

Welke tour je ook boekt via GetYourGuide, wij wensen je alvast veel plezier!